Identyfikacja wizualna

Identyfikacja wizualna (ang. corporate identity – CI) to podstawowe narzędzie, służące kreowaniu wizerunku marki firmy na rynku. Termin ten określa ogół symboli i zachowań stosowanych w firmie w celu uzyskania czytelnej i spójnej identyfikacji rynkowej i wyróżnienia jej spośród konkurencyjnych marek. Spójny system wizualny jest najważniejszym elementem całościowej identyfikacji, a jego podstawę stanowi znak firmowy – LOGO.
Na identyfikację wizualną składają się m.in.:

  • logotyp
  • kolorystyka
  • krój pisma


W wyniku przeprowadzenia identyfikacji wizualnej powstaje zazwyczaj tzw. księga znaku, która opisuje wszystkie składowe. W ramach identyfikacji powstają często także podstawowe nośniki wizerunku marki:

  • wizytówki
  • papier firmowy
  • koperty
  • teczki ofertowe
  • grafika na środkach transportu
  • layouty folderów
  • layouty reklam prasowych
  • layouty stron internetowych
  • layouty reklam internetowych
  • layouty reklam zewnętrznych
  • i wiele innych.

Zbigniew Biba W  - Strony internetowe  - Grafika komputerowa  - Fotografia  - Multimedia  - Gdynia Trójmiasto pomorskie